två vita två blå



Igår tändes det fyra ljus i Brunnby kyrka. På den skånska slätten. De jag tände dem för vet vilka de är..eller kanske inte den fjärde men han lyssnar ändå inte på det örat om jag skulle berätta. Han lyssnar inte på något öra alls faktiskt..ler. Hade som vanligt inga småpengar så matade i en väl tilltagen rikskupong i betalningsdosan istället..det måste väl ändå va ok?? Någon som är av prästfamilj som vet?

Alltid velat komma innanför dessa vita tjocka väggar. Ville att någon skulle sitta där med en spegel och göra ljuskatter utmed väggarna..att en God skulle förmedla kodord och att en Ond skulle dyka upp så det kunde bli spännande jakt upp i kyrktornet.. Jag fick dock fantisera för var ensam där..men tog i alla dörrhandtag som de måste ha öppnat o stängt nån gång på 60-talet.. Skulle ha velat läsa för prästen i dessa bänkrader..precis som Anette i Kullamannen..skrev förövrigt med honom i gästboken..hm..eller hette hon Annika?? ..ler.

Idag o igår fick semlan revansch. Semmeldag o våffeldag hela året tack..och chokladbullens dag..och dammsugarens..och golvmoppens..ler.

På repeat: Lazarus släpper inte i första taget..och jag är SÅ glad för det..o lite Monty Python

Kommentarer
Postat av: blåmusslan

vi tar även kort. semla hitåt tack, mandelskorpor är ganska torrt i längden..livsslukerskan, snart! ägg. valdemar måste börja producera.

2009-03-29 @ 19:20:11
URL: http://blamusslan.blogg.se/
Postat av: Livsslukerskan

blåmusslan: Åååååh vad skönt. Då vet jag. Ni fotograferar också..heh..hm. Då behöver jag inte oroa mig mer. Rixisar ok. Kort ok. Allt lugnt. Hittade en oöppnad glöggflaska nyss..den tar vi på påskafton..så är den helgen räddad! Valdemar fjädrar ner hela vår boning. Ska det vaaaa så här?? ler..

2009-03-29 @ 19:58:24
URL: http://livsnjuterskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0