Mata ej fisken..



Titta titta titta! Maj i antågande! En..två..räknar knoppar och konstaterar. Många. Äppelblommen är i full gång i mitt vardagsrum. Kastade mig hem på lunchen för att inte missa en sekund..granskade..fotade. Smilade. Är förövrigt lite förbryllad ikväll..har tittat på tv och gillat det. Till och med fått ett favvisprogram: "Halv åtta hos mig"..socialt om mat. Kunde inte slita mig. Helge Skog. Han förgyller. Ger guldkant. Ironiserar. Häcklar. Driver. Någon kom häromdagen på att han saknade "Här är Ditt kylskåp"..och kanske ännu mer Jan-Boris Möller?? Temat återkommer. 4 ggr/vecka går det förstnämnda. Detta ruckar hela min vardag. Shit! Och jag som inte ens har tv. Häääregud! Undrar om min plöstliga välvilja till burken kan bero på att jag långsamt acklimatiserar mig inför min egen tv-karriär som börjar imorgon..

Dagens svåra ord: Indolent - oföretagsam o loj..lite som jag känner mig nu när jag skönt pausar in the bed

På repeat: Nynnar på nån peppig liten melodi jag snappat upp ute i verkligheten..i nån reklam tror jag visst att det var!

Kommentarer
Postat av: Alessandra

Är det inte lite tidigt för Äppelblomm?

Fin bild!

2009-03-03 @ 22:18:31
URL: http://alessandra.se
Postat av: Livsnjuterskan

Alessandra: Det är aldrig för tidigt för äppelblom..ler. Men den är sisådär två månader före sin tid när den står i värmen inomhus. Lycka! Tack för beröm!

2009-03-03 @ 22:28:12
URL: http://livsnjuterskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0