DN Svenskan DI



Blev utbjuden på lunch på Stadshotell. Kunde lyxigt bara glida in och placera mig vid vita linnedukar och få fisksoppaaaa serverad vid bordet. Fransk servitör. Jag bara log. Hade nästan glömt hur härlig den brytningen är. Det blir varm humor på det även när man pratar seriöst. I lobbyn njöt jag av tulpan-o-kvist-komposition. Snyggt spret. I fåtöljerna här har jag suttit x antal gånger och läst morgontidningar efter unnat mig bufféfrukost eller också druckit rött med vänner. Gillar lobbys. Lite som att vara på en flygplats. Alla är på resande fot. Lite kontinentalt på hemmaplan. Livet i en komprimerad liten bubbla. Inga krav. Bara avslappnat. Allt pågår samtidigt som livet stannar upp..

På repeat: Jim Reeves - I Love You because

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0