Vår o Er



När det är vår för mig..då kan jag läsa om våraktiviteter på de vackra skyltarna i Kungsträdgården. Då är de japanska körsbärsträden på gång. Då gör jag hoppsasteg på grus som snart är på väg att sopas bort. Funderar en del på det här med bloggning..det har en benägenhet att genomstråla hela livet. Vardagsbetraktelser blir med ens blogginlägg i huvudet. På en sekund. Hipp happ! Som när jag stod vid den här skylten och nästan såg en ung Lundell komma ner till Kungsan från sitt Vita Bergen. Mitten av maj. 1971. Uffe 21 år. Alternativ stad in action. Almstriden. Min kamera får numera jobba..tankarna bestämmer själva var de vill vara. Lever bloggande människor såhär? Eller är det enbart jag..ler..och kanske Bernt?

På repeat: Bernt Staf - Familjelycka (live från Kungsträdgården mitt i Almstriden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0