B..var det bananen i muffinsen??



Semmelfest. De minsta o sötaste. Mumsbitar. SÅ ska semlor vara. Inmundigade. I ett nafs. Ingen hetvägg idag. Kanske imon. Fastlagssöndagen. Är det då eller på Fettisdagen man ska äta mest semlor?? Det yr snö utanför mitt fönster. Fullkomligt vräker ner. Och blåser. Låtsas att jag är på Österlen och håller på att bli insnöad. Det hade jag gillat. Pausar ikväll. Min lediga helg. Oinbokningsbar. Fritid. Fri tid. Hela helgen är om man pratar tvärtomspråk som en enda Happy meal utan happy. Skön. Största händelsen idag förutom söte-semlan var att Livsnjuterskan har upptäckt radion. P1. Kommer bli bildad. E jublar.

För allmänt vetande finns det fortfarande en Valentinbukett med lite smått vissna blommor kvar hos Nettan. Stort rosa hjärta i plast sticker upp i mitten. 79 kr. Aldrig fel! Är Ditt hjärta mitt att rädda..?

På repeat: Tyssssst..som utomhus i mycket snö

Kommentarer
Postat av: e

meer fett! smör, mandelmassa, mjöl och flor. bästa fikat,tack!

snart är den klar, forget mej ej. läser du?

2009-02-22 @ 10:57:14
Postat av: Livsnjuterskan

e: Meeeer fett! Fett är bra för oss! Kollade just i mitt nertecknade recept om det skulle va mandelmassa eller marsipan..haha..på den nivån e det..ler. Tack själv för bästa! We fix! Jag läser(!)..kommer inte göra annat än läsa. Och forget ej: alla visdomsord hitåt tack.

2009-02-22 @ 11:02:19
URL: http://livsnjuterskan.blogg.se/
Postat av: GlamChic

Wow, världens sötaste semlor, blir bara såå sugen...ser urgoda ut!

2009-02-22 @ 16:37:59
URL: http://glamchic.blogg.se/
Postat av: Livsnjuterskan

GlamChic: Tack de va riktigt riktigt smarriga! Ätit en till idag..ler..(karde)mumma!

2009-02-22 @ 18:29:34
URL: http://livsnjuterskan.blogg.se/
Postat av: Bettan

Tack för dessa små men naggande goa semlor. Två finns sparade till kaffet i morgon. Jag kommer att njuta.......

2009-02-22 @ 19:41:16
Postat av: Livsnjuterskan

Bettan: Ååh det är jag som ska tacka! Härligt sällskap det som räknas..o vi njöt verkligen. Det bästa! Jag tar in ny beställning inför fettisdagen..ler.

2009-02-22 @ 19:54:38
URL: http://livsnjuterskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0