Italiano



Säger bara radio i mobilen. Härliga radio i mobilen. Dessa nymodigheter..heh. Hm. Låg i sängen igår och lyssnade. P2 Live Opera. Verdis Macbeth. Mäktiga och smäktande toner omvartannat. Kom på att det är skönt med radio. Kom också på att det finns radiopratare som inte är riktigt så commercial som annars matas ut. Efter fyra akter berättade en lugn o skön röst för mig om verket och dess..iofsig..totalt otursförföljda uppsättningar genom tiderna. Kaos! Både sångare och publik som dött knall fall. Det som hände igår var att rökmaskinen gick sönder..någons instrument i orkesterdiket sprack och radiosändningen bröts för ett tag. Jag har kollat..det finns fortfarande biljetter kvar till föreställningen på Kungliga Operan till fredagen den 13 mars. På rad 13..jepp.

Vaknade upp till ett landskap där snöplogen gjort det vita grått men inom mig är livet varmt. Titta på min kvist från äppelträdet där knopparna börjat brista. Håller med Uffe..

På repeat: U.L. - Om det här är vintern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0