Chez moi



Plötsligt så sitter jag då där igen. Framför mitt stora svarta piano. Har haft det hos mig ett tag men inte vågat spela. Tänkt att det kanske hörs in till grannarna. Nu kunde jag inte stå emot. Tittar med kärleksfull blick på tangenterna som jag vet kan få de ljuvligaste toner att ljuda. Elfenben och ebenholts. Låter händerna vila på de vita och svarta. Sneglar på noterna..ler som mot en efterlängtad Vän. Spelar sedan helt stilla. Nästan sakralt. Klangen fyller mitt stora rum ända upp i den högsta takhöjden. Rummet i mörker förutom den lilla lampan över noterna. Drömvärld. Märker att jag faktiskt är lite i en annan värld här. Hm.

Utanför drömmarna..
Dagens insikter: Det går åt mycket mjölk i mitt hem..o det är nästan ljust ute till klockan sex! Roligt med tvättlåsnycklar som fungerar till mer än ett tvättlås i en tvättstuga.

På repeat: Vad jag just spelade på pianot. För kärlekens skull - Ted Gärdestad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0