Min maj



Förlåt söta hunden men jag längtar..just till denna period. Även om precis var eviga lilla sekund räknas så har jag ändå lätt för att i tanken flyga iväg till just maj..Maj på Malö vackra Maj. Då börjar livet på ett alldeles speciellt sätt. Då är livet som mest..på alla sätt. Då brusar det i kroppen och då ställer själen sig vidöppen och välkomnar alla sinnen att leka i en enda stor ringdans. Då vill jag stanna tiden..då också..ler. En sekund i taget..ett hjärtslag åt gången..den som lever får se. Alla mina kollegor åker skidor. Pas moi. Hon som gör tvärtom tar ledigt v.20 istället. Mellan hägg och syrén.

På repeat: Valborgskören 2007, Umeå - Glad så som fågeln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0