Det är tåga i SJ!



Ska åka till Landskrona. För min del hälften så kort väg som till Malmö. Dubbelt så dyrt. Frågade serviceman i biljettlucka inför resan. Jag såg ingen logik. Han skakade på huvudet. Finns ingen logik. Det bara är så. Nu råkar jag åka billigt inom Skåne. Tjänar jag på att åka till Malmö och sedan resa TILLBAKA till Landskrona? Vad kostar det? Eller kan jag köpa till Malmö och stiga av i stan på L? Nekande svar. Vad kostar det att rycka i nödbromsen? 800 kr. Ok..han gillade fakta. Inga leenden men fakta. Sa att jag ska räkna på det och gick därifrån..leende. Gillar deras sköna humor..den är härligt befriande..det blir ibland som ett lättsamt skämt. Det roliga börjar redan på hemmaplan..ler.


På repeat: Sophie Zelmani - Going Home


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0