Allt i lås!



Min skomakare. Jag säger bara min skomakare. Tänk om alla i serviceyrken var som han. Där är inget några problem. Jag drar sönder ett blixtlås då och då. En stövel hit en stövel dit. Jag rycker på axlarna. Han rycker på axlarna. Ser honom arbeta bakom högar av skor och är orolig att han sliter ut sig. Efter att jag frågat tre gånger så att han säkert inte jobbar ihjäl sig om han ska ha bootsen fixade inom ett dygn så skakar han bara på huvudet och ler. Kommer ALLA dessa skor vara klara redan imorgon?? Han vet vad jag heter. Hans fru vet vad jag heter. Mitt visitkort ligger ständigt på hans arbetsbänk under några läderbitar. Han har mitt nummer redo så han kan ringa när det är klart. Denna..och nästa gång. Men han har redan lovat. Pjucksen är färdiga demain. Jag är imponerad. Blixtlåset på plats. Kortet där det ligger.

På repeat: Winnerbäck - Åt samma håll

Kommentarer
Postat av: GlamChic

Snyggt! Mycket mycket uppskattat med så serviceinriktade skomakare. We like! :)

2009-02-24 @ 20:26:08
URL: http://glamchic.blogg.se/
Postat av: Livsnjuterskan

GlamChic: We like yes! Är det Dina eller mina stövlar på bilden?? Heh..ler.

2009-02-24 @ 20:39:31
URL: http://livsnjuterskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0